Måndag

 Drog till stallet runt 12 tiden och tyckte att vädret var helt sjukt fint med 10+ så ut skulle jag;)

Red en liten runda och jag skyndade mig hem för jag trodde jag hade varit ute i typ 1½ timme med det visade sig att det bara varit 35 min..ville allt vända men hade ju redan kommit fram så jag sket i det. Var ändå första gången jag red ut själv med henne så det var som ett "duktigt jobbat vera" när jag slutade när de gick som bäst lixom :)

 Stod 4 poliser uppe i skogen och tog fast "oss" bönder som trodde vi kunde gasa ute på skogsvägarna..så de passade på och var lite coolt att se dem ta fast lite folk,kolla körkort och alllt.
 För veras ben hade som totalt fusit fast i marken för det stod lixom en polismotorcykel på vägen och där stod den inte innan. Polisen frågade mig då " vilket håll vill du gå igenom?"  mitt svar blev, Tar diket så era grejjer inte ryker :P så då skrattade han lite..men jävlar vad rädd hon var, inte lätt att hålla i henne som helst av allt gärna velat skena förbi och det fasen gjorde hon nästan.. när jag precis stod i sida med motorcykeln och pratade högt med henne BRAAAAAAA DUKITG TJENEN BRAAAA  osv dåå jävlar satte hon fart. LITE PINSAMT då det var en sjukt snygg poliskille ;) Men polisgubbarna var roliga för de sa DUKTIGT HÄSTEN osv när hon var som räddast :D hihihi

Har köpt en ny ridhjälm så hoppas den skall passa, tog st 56 och har 57 i min nuvarande men den är ju också liiiiite för stor!

JACSON  från tradera. 55:- kr inkl frakt som inte alls var så dyrt :)
Vilka klipp man kan göra ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0