Förlåt för att jag inte....

 Hejsan!

 Jag vet att det har gått typ 3 dagar sedan jag skulle ha skrivit ett par rader här. Men i onsdags vart jag så trött efter stallet och i torsdags kom jag inte in från stallet förens efter  24.00 någongång, så hade inte direkt ork att sätta igång datorn och skriva för då var jag ganska trött då med!
Men skall sammanfatta dagarna nu:)


ONSDAG!

Red ju ett dressyrpass för Philippa där fokuset låg på att ha en bra sits,bra fart och bra kontakt med hästen...övade endel på övergångar från skritt-galopp-galopp-skritt- skritt - galopp-trav osv om ni förstod. =)
Red i mycket volter, både ökande,och små volter, gjorde lite öppnor och även lite skänkelvikningar på medellinjen. hmm har redan glömt endel men det var iaf vart "FOKUSET" låg på!

Sedan satte sig Philippa upp på Veras rygg för att känna hur svår hon faktiskt är, så att hon vet lite att "aha leo har det ändå inte lätt även om hon kämpar till 110) så att hon vet nu lixom och inte men det går  det går osv.. Jag ger sällan upp..men blir rejäääääält trött i benen. Hahah.

 Det jobbiga är att mina benmuskler har blivit mycket större sen jag började rida vera och har tränat endel så det är faktiskt lite trängre att komma i stävlarna!!

TORSDAG!

Idag gällde de lite löshoppning i ridhuset med folk som hade anmält sig så vi höll på i ca 2 tim.
Vera hoppade runt 125-130 och hoppade så FINT, hon slarvar gärna lite med ryggen etc när det är lite lägre men nu var det såååå fint så kan gärna fälla en glädjetår..haha (har en video på något skutt som jag ska lägga ut)
Sedan var det mirchas tur (en tjej i stallets häst) som också hoppade ganska högt och lika fint hon :)

Sessan stod på tur också (evas häst) och snacka om att hon vart laddad, haha så söt var hon, ja sedan var det en hel del andra men det slutade runt halv 9 och så hade jag varit i stallet en stund och fixat vera för en litet pass för dagen. Mest "checka" av från gårdagen, så gjorde lite öppnor,slutor och övergångar/tempoväxlingar och mycket volter och passet slutade ungefär efter 30 min så gick vi upp till stallet, jag fodrade hästarna och klippte sessan så nu är hon jättefin :)

 Ja detta vart mina dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0