Dagens ridpass!

 Måndag: 

  Jag tränade på lite tempoväxlingar, volter osv.. Det är väldigt mycket sådant nu då det är de jag behöver träna på med henne. Blir gärna lite tjaffs annars och det skall de inte vara, Men så blev jag allt för sugen på att hoppa lite så satte upp studs på ena långsidan med ungefär 3m mellan 3 av dem och sedan 6m till den sista och på andra sidan ett räcke med höjden på ungefär 70cm med stödbom på 2m innan(togs bort senare också)  

Tanken med denna övningen var att få henne mer i samlad och jämn galopp runt hela banan utan att springa in i studsen och sedan hoppa utan rygg. I början vart hon väkdigt stressad och slängde sig över hindret men det gick över efter en liten stund!

Vera jobbar bäst när hon är som tröttast och all överskottsenergi är borta men visst gjorde hon lite bockningar också...men det e bara kul! :)

MEN JAG MÅSTE BÖRJA TRÄNA IGEN..3 VECKOR UTAN DET E SJUKT, orkar inte ett skit när jag rider.
Ska bli lite jogg i snön på dagarna också!:)

Onsdag:

Idag så tränade vi på att hålla en jämn galopp på korta och stora volter och jag fick länga ner mina stigläder till sista hålet.. FYFAN vad jag hatar det,haha.
Jag vill verkligen inte ha dressyrläder utan hopp känns bäst och kan inte hålla fötterna i de utan att jag tappar stigvyglarna 24/7 så tillslut så red jag utan iaf, MYCKET BÄTTRE! :)

Gjorde lite öppnor osv också!


Förra veckan så hoppade vi med 2 räcken på vardera långsida och hade 6galoppsprång imellan men skulle länga och öka till 5 och 7... ja 8 ibland.. Det vart jobbet men det funkade :)


Sorry att jag inte uppdaterar så ofta men det e skittråkigt men försöker göra det så ofta jag kan! :)

Kommentarer
Postat av: Emblem

Sv: Nej tyvärr, luvan är såld.

Men fynda gärna något annat :)

2010-11-26 @ 09:16:22
URL: http://emblems.blogg.se/bloppis
Postat av: Line

SV: jo visst hade det :)) ska dit imorron om du kan? Vi åker dit i helgen någon av dagarna vet jag också :) tack för du kommenterar bloggen så mycket också :D <3 kan jag få ditt nr så är det lättare att bestämma också? :)

2011-01-12 @ 22:30:29
URL: http://jenniferochjaqueline.blogg.se/
Postat av: warnmark -hästar & fotografering

Sv; Hej, Mejla gärna om du är intresserad av något istället för att kommentera då jag lätt blandar ihop alla :)

Men vet faktiskt inte riktigt hur stor skillnad det är mellan 38 och 40...

2011-01-13 @ 20:28:12
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: N

fin blogg du har :) allt bra?

2011-01-27 @ 13:35:57
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: N

sv: tack, va glad jag blir :')

hihi, har du egen häst? :)

2011-02-01 @ 11:38:07
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0